KrisKrasThailand.reismee.nl

Its Rasta time

2februari.

Gisteren zijn we met de scooter langs de zuidkust gereden, dit hadden we eergisteren ook al gedaan maar kwamen toen aan de oostkust uit. Wij bleken een klein steegje dat we over het hoofd hadden gezien genomen te hebben. Onderweg eerst lekker Duitse koffie mit Kuchen gegeten in de 'German Bakery'. Tegen onze principes maar toch het was heerlijk.

De westkust is prachtig, overal witte baaien en aan de andere kant een en al groen. Plots staat er weer een aap voor je neus die probeert om iets va je te jatten.

Meest zuidelijk gaat het alleen maar bergop en af. 19% stijging of daling. Dus rustig met de scooter want je ziet er uit als een biefstuk voor je het weet. Er komt een jongen aangewandeld met een olifant alsof er iemand bij ons zijn hondje laat plassen.

Verderop is id. een olifantkamp met meerdere slurfdiertjes. Er zijn enkel mensen die discussiëren over de prijs en enkelen beginnen met een trekking door het oerwoud. Wij aanschouwen het hele spel en willen geen ritje maken, hebben we al in Chanhmai en in India gedaan. De prijs voor een trekking is 600 bathjes dus de helft van de prijs van Krasreizen.

We doneren nog ff wat in de olifantenpot ( die Fantjes eten 300 tot 400 kilo per dag) en biken weer verder. Onderweg nog leuke plekken bekeken en als je dan ineens erge dorst krijgt is er nergens een restaurantje te bekennen. Maar na een half uurtje dan eindelijk een leuk tentje waar we lekker konden eten onder luid gekraai van de wedstrijdhanen onder het terras. We blijven het Thais eten toch maar super vinden, de Thai eten hier al hele borden rijst, bami of soep op de nuchtere maag.

Wij beginnen meestal met een omeletje en koffie.

Na ons ritje was het weer ff heerlijk op de aircokamer maar na een tijdje begin je toch aan de Hollandse winters te denken en gaat de knop uit. In de avond slenteren door de gezellige straatjes en marktjes en altijd is er wel iets voor onze Beau bij. Daarna weer lekker eten aan de straat waar het Thais vrouwtje met een brede smile ons verwelkomt. Nou daar gaat die dan weer: 'Portie Pad Thai, en Vegetables in Sweet and Sour Sauce en Steamed Rice.

Hierna hebben we weer zo'n Thaise massagesalon bezocht waar er hier werkelijk op elke hoek een te vinden is. Ik heb me hier lekker laten masseren en Ria heeft een voetscrub en voetmassage genomen. We voelden ons ( niet te geloven bij deze temperaturen ) een beetje grieperig en gingen daarna naar onze Room. Daar kregen we een APP van Dennis dat we een kleindochter krijgen in juli. Waauuuuuuw.

Dus Ria wilde het liefst weer uit bed stappen om meisjeskleding te kopen. Maar ja we hebben nog 11 dagen om te shoppen en een groter koffer te kopen.

À propos APP: Waar is de tijd gebleven dat je in een Telefooncel naar huis belde om te horen dat het koud is in Nederland. Nu heb je teletekst, alle kranten en BNR tv op je kamer.

3 februari

Vanmorgen lekker relaxed aan de dag begonnen, ontbijtje genomen en gewandeld naar de pier waar de Ferries vertrekken waar altijd een leuk sfeertje heerst, vertrekkende en aankomende rugzakkers en andere reizigers.

Vandaag vertrekken we uit Saladan. Om half 11 hebben we een scooter met zijspan laten komen die ons met onze koffers {( voor 200 Bath) 5euro)} naar onze volgende bestemming reed. Leuk gezicht, lekkerder dan in de taxi.

We zitten nu aan de AE BEACH in Riviera Ressort, waar we een leuk huisje hebben midden in het groen. Prachtige tuinen, 10 meter van het zwembad en vanuit het zwembad kijk je over het strand en de zee. Er heest heer een heel ontspannen sfeer, een beetje hippieachtig zoals op het hele eiland eigenlijk. Bob Marley reggae bar met ligbanken en kussens, Dus we voelen ons weer voor even jong. Omdat de euro natuurlijk een flinke klap heeft gekregen is Thailand iets duurder geworden maar blijft natuurlijk nog steeds goedkoop.

We hebben het goedkoopste huisje ( 7 euro) genomen anders hebben we geen geld meer om te shoppen. Ons huisje heeft geen airco maar wel een ventilator of we dit met deze temperaturen overleven merken jullie wel als er hierop weer een reisverhaal volgt zo niet was het te heet.

Heerlijk aan het zwembad gelegen en gezwommen, gedut en lekker gegeten.

Sávonds zijn we eerst naar de Reggae bar geweest en langs het strand gelopen. Hier is echt een heel bijzondere sfeer, Allemaal leuke restaurantjes en barretjes met leuke lampionverlichting en men draait overal rustige muziek, veelal rastamusic. Het publiek is erg divers: oudjes, jong, rasta-men, maar vooral is iedereen erg vrolijk en gezellig. Dit is echt een topplekje. Hier lekker gegeten aan het strand ( men vroeg nog of het eten Medium of Spicie moest zijn , we namen Medium en dat was dus Spicie) en nog even gescyped met Liesbeth en Ronald die ons even lieten zien hoe koud het in Nederland was. Onvoorstelbaar als je dan hier staat om 9 uur savonds met 33 graden.

We merken duidelijk dat we weer alleen reizen want we hebben toch veel meer contact met de bevolking en ook met andere toeristen. Je komt toch meer op plekken die bijzonder zijn en je kunt meer de tijd nemen voor alles. Met de groepsreis blijven de contacten meestal beperkt tot de groep en is het ook vaak stoppen met de bus, half uurtje kijken en dan weer verder. En elke dag zijn we weer zo onder de indruk van de vriendelijkheid die je overal tegenkomt bij de mensen die hier wonen. Iedereen wenst je een fijne dag, heeft een big smile of knikt vriendelijk. Het is nu 5.30 uur in de ochtend en we zitten lekker voor ons huisje, wachtend op de nieuwe dag, de vogeltjes beginnen te fluiten en het heerlijk windje waait want we zitten nog geen 10 meter van het strand. We hebben de nacht dus overleefd met de Van boven ons bed. EN nu gaan we ontbijten aan de Beach. Wat een leven he....... Maar daar zijn wij ons ook elke dag van bewust.

Groetjes uit Koh Lanta Ton en Ria ( ff back to the sixties).

Niek

Geweldig verhaal weer met Bob Marley. k'Heb alles van hem denk. Hier nu -10,8 om 9 uur s'morgens.... vlak bij de kust. Veel plezier jullie!!!
Niek

Bart & Cora den Ouden

Mooi verhaal, een huisje van 7 euro? Hoe doen jullie dat! Maar geniet nog maar even lekker van dat heerlijk land! groetjes uit een koud maar mooi Nederland.

Ans

Denk dat ik het huisje maar neem voor evvvvver!!!

Joke

Weer alles gelezen, mooie verhalen foto,s van alles wat te beleven daar. Hier ook in de sneeuw en koud maandag zowat heel vlaardingen, helft schiedam en een stuk rotterdam zonder stroom gezeten ruim 2 uur,dat je geen licht hebt is niet zo erg dan doe je kaarsen aan maar de verwarming uit dat was blauwbekken hier maar goed het is weer goed gekomen, maar dan weetje als je thuis bent dat de elektra uit is geweest. Voor jullie geniet er van XXXX

Ricky

Ben weer op de hoogte kanjers, gefeliciteerd met het goede nieuws van het thuisfront. Tis toch wel lekkerder he zo op eigen houtje reizen, dat er maar nog meer moois op jullie pad mag komen.

Groetjes

Gea

Leuk, alle verhalen weer gelezen en foto's bekeken. Jullie hebben het weer heerlijk daar!!!
Wat een leuk nieuws....jullie krijgen een kleindochter....nou dat wordt dan op zoek gaan naar zilveren schoentjes hé Ria...shoppenshoppen!!
Ik heb ook een nieuwtje....1 maart ga ik 3H verlaten, ga naar de Adriaan Pauw...
Dikke kussen

kitty

wat een mooie foto,s en heeerlijk weer';.hier was het vannacht -17,tenminste in het zuiden.
geniet er lekker van,vooral het alleen reizen,lijkt me hartstikke te gek.lieve groet