KrisKrasThailand.reismee.nl

Krissen zonder kras, weer alleen onderweg

Vanmorgen met de Ferry vertrokken naar het vaste land kwamen we aan in Surat Thani waar we eerst heerlijke ECHTE Thaise gerechten gegeten hebben in een restaurant langs het water en later een boottocht over de Tapi rivier gemaakt hebben, heel erg leuk je zag een beetje hoe men langs de rivier leefde en ook het resultaat van de wateroverlast. Palmbomen stonden soms compleet onder water en waar normaal gesproken wegen of paden liepen ging de rivier gewoon zijn gangetje. en na een uurtje varen was het weer tijd om naar onze eindbestemming te rijden: Khao Sok Riverside Cottage.Waar we 2 nachten zullen verblijven

In de bus vertelde de reisleider dat dit anders slapen was dan onze voorgaande hotels en dat we in houten huisjes sliepen met gaten en kieren, dat er allerlei beesten rondliepen zoals: slangen, schorpioenen, muizen, ratten, muggen en spinnen. Je zag dat sommigen erg onrustig werden in de bus. Het lag echt schitterend in de Bush Bush, mooie huisjes in de bossen met veel groen. Meteen bij het uitstappen van de bus stond er al een groepje bij een boom te kijken waar een heel grote spin zat. Dus sommige bleke gezichtjes en angstige oogjes. Ons huisje lag helemaal achterin en zag er perfect uit. Een paar meiden wilden al samen gaan slapen in één huisje omdat ze bang waren. We hebben geen beest gezien en hebben de klamboe ook maar niet gebruikt. Wel de boel ingespoten omdat Ria altijd slachtoffer is van de muggen.

Je hoort hier echt de natuur en als je om je heen kijkt is het een oase van groen, lianen grote bomen en planten en overal dieren geluiden. Valt er een dor blad van een boom dan is dat een dor blad, maar voor de angsthazen is dat een schorpioen die een duik neemt. Vanuit het restaurant dat op palen staat loop je via een soort hangbruggenpad naar je huisje toe.

We hebben niet zo lekker geslapen omdat het behoorlijk warm was en er alleen een klein ventilatortje draaide. Hier is sowieso geen contact naar de buitenwereld, je kunt niet naar een dorp toe, er is geen internet dus back to Basic. Maarja dat mag de pret niet drukken.

Vanmorgen naar een heel groot stuwmeer gereden waar we een boottocht gemaakt hebben die een beetje deed denken aan Halong Bay in Vietnam met het verschil dat hier de rotsen groen bedekt zijn en iets kleiner zijn maar een mooi gezicht. Bij een drijvend restaurant heerlijke vis gegeten en later zijn Ria en Ik gaan kanoën en zijn lekker gaan zwemmen. Het grootste deel van de groep ging een kleine trekking doen en een grot bezoeken. Maar daar hebben we er genoeg van gezien.

Dus voor de rest lekker gerelaxt en genoten van de omgeving. Tussen de steigers zwemmen grote vissen die je bijna met je hand kunt pakken.

We hebben even zitten overleggen en ons hele plan veranderd, we gaan niet naar Koh Chang bij Cambodja omdat we dan teveel tijd verliezen omdat we 12 uur in de trein moeten zitten en ook nog een dag verlies in Bangkok hebben. We zitten nu in het zuiden en het is hier zo mooi dat we hier verder gaan trekken. We besluiten dan ook om de bus te nemen en naar Krabi ( zijn we 3 jaar geleden ook geweest) en vandaar uit de eilanden te gaan doen.

Vanavond hebben we alvast van de groep afscheid genomen tijdens de barbecue die heel lekker verzorgd was. Iedereen genoot van het eten omdat er nu voor het eerst weer eens frietjes op tafel lagen.

We hebben de groepsreis achteraf toch als prettig ervaren, mede omdat het een leuke groep was. Het voordeel is dat je in korte tijd veel te zien krijgt en het aanbod gevarieerd is. Het nadeel is dat als je het ergens leuk vind je niet langer kunt blijven zoals wij gewend zijn. Verder merken wij dat wanneer je privé reist je veel korter bij de mensen staat en meer contact hebt. Het echte straatleven zullen we maar zeggen. Maar nogmaals Krasreizen is ons erg meegevallen en ze bieden waar voor hun geld, aanbod, huisvesting eten en excursies waren zeker goed te noemen.

Voor het laatst in onze junglehut geslapen en weer geen beesten te zien.

Vanmorgen nog een ontbijtje en we werden samen met een Deens stel opgehaald en naar het busstation gereden waar de bus naar Krabi vertrok. Alles verloopt volgens plan en met een tussenstop van een kwartiertje komen we om 12.30 uur in Krabi aan. Nog ff wachtten op vervoer naar Ao Nang waar we willen verblijven bij een adresje van 3 jaar geleden, Dit adres heeft een andere eigenaar gekregen en dat is de Rastamann die toen aan de overkant een barretje had met Bob Marley Music. Ook zijn prijs was te hoog en ondanks dat de prijs na even onderhandelen met 200 Bath daalde hebben we toch maar gekozen voor 'the Cashunut'iets verderop, leuk huisje met airco. Meteen een scooter voor 2 dagen gehuurd en lekker gaan eten aan de kust bij een Thaise Madam langs de straat met een overheerlijke PathTHAI. Even gaan rusten op de kamer en toen kwam er een enorme hoosbui van 15 minuten waarna alles lekker opgefrist was en de zinderende hitte even weg was. Nu zitten we lekker in ons tuintje van het huisje met allerlei dierengeluiden en de kippetjes van de eigenaar komen op bezoek.

Overmorgen nemen we de highspeedboat naar Koh Lanta doeiiiiiiiiiiiiii.

Bart & Cora den Ouden

Ziet er prima uit, wij gaan hier in Nederland de kou in, maar over 4 weken, Thailand wij komen er aan! Geniet nog maar lekker van alles daar.

Groetje uit Apeldoorn

Mart/Margreet en Jill

Ziet er allemaal weer leuke en tropisch uit. Wij zijn inmiddels een beetje uit de jetlag en hebben vanmorgen de eerste sneeuw kunnen bewonderen. Geniet er maar van want voor je het weet lopen jullie weer met een winterjas aan.
Grt,
Mart

Inge

Geniet weer van jullie verhalen!! Leuk om te lezen. Ao nang is leuk en Ko Lanta vonden wij super! Ga in het stadje vis eten, er staat een grote vsvitrine buiten en meestal zit het er stikvol. staatje uit naar het water en dan links ( weet niet hoe het heet) we hebben daar de beste vis ooit gegeten! Railey beach is ook erg leuk, wij zaten in YAYA resort, aan de oostkant van het eiland. Geen mooi strand maar de westkust is aardig aan de prijs met z'n hotels. ( misschien van te voren boeken) Van vrienden hoorden we dat Koh lipe fantastisch moet zijn dus missschien wel een aannrader? Je kan dan ook naar Langkawi in Maleisie.

Geniet nog even en ik zie uit naar het volgende verslag!

Inge

wilmaenstefan

Hallo jullie twee

Bij ons is inmiddels de HORRORWINTER begonnen zoals
men voorspeld heeft[haha beetje sneeuw]en daarom is het leuk om de verhalen te lezen over de zon enzo,
daar krijgen we 't wel lekker warm van.
GROETJES van ons.

Gea

Leuk om jullie "tropische" verhalen weer te lezen...het is weer genieten voor jullie!!! Nou wij zitten hier in de kou en maken ons op voor het eerste rondje schaatsen.
Dikke kus Gea

Lies

Wij verlangen ook naar de zon!!!
Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen,ik ga zo maar weer eens sneeuw ruimen!haha
Veel plezier,xxx diike kus van je (schoon)zus

Suzanne

Hallo levensgenieters, hebben helemaal de kriebels gekregen van jullie verhalen en foto's en hebben ook een ticket BKK geboekt! Heerlijk, heb er al zin in.
Ben zo benieuwd naar jullie verhalen van het Zuiden, want willen daar dit keer ook naartoe. Nog heel veel lol saampjes! Geniet ervan! Groetjes Suzanne

wendy van de Putte

hoi ton en ria,

Inmiddels gisteren thuis gekomen in het koude nederland. Brrrrrrrrrrr dat valt tegen hoor. Wasjes draaien, post openen, rekeningen betalen enzzz. Als ik jullie weblog zie krijg ik weer zin om een reisje te boeken. We hebben nog een hele leuke dag gehad in Bangkok. Lekker door de backpackers wijk gedwarreld, voetjes gemasseerd, lekker gegeten en met weemoed afscheid genomen gisteren van de groep. Het was gezellig met de kriskrassers. Jullie genieten nog even van het mooie weer. Maak je borst maar nat. Ik heb mijn kachel weer aan op 21 graden C..... veel plezier nog en tot horens.
groetjes van wendy