KrisKrasThailand.reismee.nl

Koh Lante Supereiland

Hallo Beste mensen,

Gisterenochtend van ons huisje opgepikt en naar de haven van Krabi gebracht waar we de Highspeed naar het eiland Koh Lante kregen.

Aan boord een drukte van jewelste, je hebt van die mensen die dan weer buiten en dan weer binnen willen zitten en dan wel 20 x rakelings langs je voeten komen gelopen. Buiten waren alle zitplaatsen bezet en ook wij verlieten ons plekje ook niet omdat we dan ook de rest moesten staan. De jongens van de rederij sleepten alle koffers aan boord en naar de kade, Omdat we aanmeerden tegen een ander schip moest dus alles ook weer door dat schip heen.

Vlak voor we Koh Lante naderen begint het zachtjes te regenen en we arriveren dan ook met natte schouders. In de haven meteen een bakkie koffie en een croissantje en wachtten dat ons koffer er is. Er is een enorme drukte omdat veel boten tegelijk vertrekken en aankomen. Daarna is de rust weer teruggekeerd.

Wij hebben een hotelletje (The Heart Inn) geboekt dat eigenlijk op loopafstand ligt maar we nemen toch de scooter ( een scooter met zijwiel ) zodat onze bagage ook meekan. Na 5 minuten in ons hotel dat er weer eens goed uit ziet. Over all WIFI, ruime kamers met zicht op de levendige markt.

Na een uurtje is het weer droog en komt de hitte weer. We gaan naar de enorm grote markt waar echt alles te koop is. Dus shoppen ,shoppen ,shoppen.En aan de straat weer even een lekkere maaltijd genomen. Topkwaliteit, heerlijk en netjes. De mensen zijn heel vriendelijk.

Voor max. 250 Bath voor 2 personen heb je hier heerlijk gegeten. Incl. Grote garnalen en drank.

Onze eerste indruk is super: Dit is een pracht eiland en alles relaxed.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland rond gereden, ook weer erg heet, relaxed, weinig verkeer en onderweg droomstranden en ook weer veel groen, rubberbomen, bananen etc. Lekker koffie gedronken bij een parelwit strand en azuur blauwe zee.

Tot de meest zuidelijke punt gereden waar we ook gepauzeerd hebben bij een prachtig uitzichtspunt. Toen we aankwamen sprong het hele personeel op, formeerde een rij en maakte een diepe buiging.

Het is hier trouwens gebruikelijk dat overal waar je binnen stapt je je schoenen uitdoet.

In Old Lanta hebben we een wandeling gemaakt. In dit dorpje wonen allemaal Chinezen die hun eigen cultuur bewaard hebben. Men leeft hier in mooie ( soms ook minder mooie) houten huisjes.

Verderop zijn we in een dorp geweest waar SEAGIPSIES wonen, deze mensen hebben hun eigen wetten en doen eigenlijk wat ze willen. Ze laten zich hier niet wegjagen ( zelfs niet door de Tsunamie).

Het is armoedig en rommelig maar de mensen zijn vriendelijk en ogen gelukkig. Men leeft van de visvangst en van al wat er aan bomen en struiken groeit. We merkten wel dat ze het niet gewend waren dat er mensen door hun buurt liepen. ( men woont alleen langs het stand in paalhuisjes).

Onderweg nog ff Yamtomsoup gegeten, een heerlijke pittige soep.

S'avonds naar de markt voor de Thai geweest waar ook en soort kermis,braderie was, we hebben ons echt doodgelachen , kermisattracties uit 1912 . Ballonnen met pijltjes gooien ( 4 dezelfde tenten naast elkaar) blikgooien (3 dezelfde tenten naast elkaar) carrousel die bijna uiteenvalt en optredens van de plaatselijke artiesten. En iedereen lol, kinderen tevreden met een ijsje en natuurlijk eettentjes bij de vleet. Gebakken kikkers, sateetjes, pekingeenden enz.enz. Wij wilden nog een konijntje kopen voor onze kleinzoon Beau maar de kleding van deze diertjes beviel ons niet (zie foto).

We hebben weer een huisje geboekt ( 7 euro p.p.) aan het strand met een zwembad en dat ligt ongeveer in het midden van het eiland. Daar gaan we vrijdag naar toe.

Omdat we het via internet geboekt hadden zijn we toch maar ff met de scooter gaan kijken en het zag er heel goed uit. Prachtplek aan een prachtstrand.

Tot later maar weer Ton en Ria...

liesbeth

Super om zo jullie verhalen te lezen,het is hier hardstikke koud.Ben nog niet gewend aan de kou het scheeld 40 graden.Zou zo terug willen.
Heel veel plezier geniet maar lekker.groetjes liesbeth

elizabeth

Wat een Paradijs,wat maken jullie het gezellig samen.
ik geniet van alles wat jullie meemaken,ik zou zo mee willen reizen,wat zijn jullie gezellig zeg, Heerlijk langs het strand en de zee, lekker eten, de markt zo heerlijk strijnen en shoppen,die mensen zijn nog gelukkig,omdat zij de Basis van het leven nog in zich hebben,en de natuur om zich heen,kijk uit voor Stelende Apen,die vinden alles zo mooi.nu fijne dag vandaag, ik geniet mee.

Nicole Kusters

Ton,
leuk om je verhalen te lezen en te genieten van je foto's. Echt een afleiding in deze barre tijd; Hub gaat zelfs smoken op het balkon met muts en handschoenen aan om hierna als een pinguïn te retourneren met de ijspegels aan zijn snor.
Au contraire dus met jullie, ik zie jullie alleen maar bruiner worden, meer lachen op de foto's en ontspannen, geweldig.

Groetjes Nicole

gert en liesbeth

hou 2 plaatsen vrij op de scooter wij komen er aan want hier in nederland is het erg koud brrrrrrrrrr.veel plezier ria en ton geniet er van.groetjes gert en liesbeth

elizabeth

Ik wil met jullie mee,de ideale reizigers voor mij,en voor velen onder ons,wij volgen jullie op de voet, Ria lijkt mij een ideale vriendin,kan ik zo zien.