KrisKrasThailand.reismee.nl

Koh Samui

Hier weer de krassers,

Op Koh Panang hebben we nog lekker geluierd en gewandeld, het voelt ook een beetje aan als een hippie eiland. De jongeren gaan feesten tot diep in de nacht en je komt ze dan ook s'morgens tegen, heel wazig en ze zijn kleurrijk beschilderd, Veelal zijn het aussies. We hebben heerlijk gegeten aan de pool van ons onderkomen en genoten van het eiland met zijn kleine steegjes en zijn superstranden.

In de ochtend om 11 uur ging onze boot naar Koh Samui waar we een half uur later aan kwamen en er stonden busjes klaar.

Meteen ernaar hebben we een tour over het eiland gemaakt van 3 uur, we bezochten de Gouden Budda, waar je bij een boedistische tempel via een getallen spel een voorspelling werd gedaan uitgaande van je geboorte dag. Elke geboortedag heeft zijn eigen budda en eigen kleur.

De voorspelling bij Ton luidde: There is a baby girl coming en bij ons is een kleinkind onderweg dus!!!!!!Bij Ria luide de boodschap dat alle familieleden gezond zijn.

Verder nog een waterval bezocht van 80 meter hoog en een olifantje bananen gevoerd, verderop grandfather en grandmothers rock bezocht, het vulgaire gedeelte van de rondrit n.l. een rots in de vorm van een penis en een vagina. Ha ha ha wat simpel he.

Bij ons Hotel aangekomen stonden we weer te staren van wat we allemaal zagen, we werden met golfkarretjes naar onze kamers gebracht die ook weer enorm mooi en groot waren. Aan het strand hebben we sávonds met de groep gegeten met 'life Music' en 'Fireworks on the beach. Meteen aan het strand liggen ook d zwembaden en bubbelbaden.

Vanmorgen hebben we na het ontbijt een scooter genomen en hebben we een rondje eiland gedaan, we zijn dus echt helemaal rond gereden en genoten van al het groen en de overweldigende natuur. Dit is echt Groen.

Gestopt bij een vlindervallei waar het heel mooi was en we echt honderden fladderaars gezien hebben. Nog ff een echte schorpioen op mijn hand gehad ( flink hé) en met liet ons een 4 maanden oude limoen zien, een heel leuk klein beestje met 'big eyes'.

Net toen we het rondje volmaakt hadden sloeg de zadelpijn toe en was het ook te heet om nog te scooteren. Lekker naar de pool en lekker laten masseren.

Nu gaan we helaas weer lekker pad Thai eten met nog meer lekkere dingen waar je nooit genoeg van zult krijgen.

Morgenochtend vertrekken we om aan het vaste land de jungle in te gaan, waar in hutjes aan het water zullen slapen en zoals men ons verteld heeft zitten daar heel veel enge beestjes.

Groetjes Sadawee Ton en Ria.