KrisKrasThailand.reismee.nl

on the road again

Halihalooooo

Vanmorgen weer vroeg uit de veren en in onze vertouwde bus gestapt en richting Ayutthaya ( de oude hoofdstad van Thailand) gereden. Als eerst hebben we 2 tempelcomplexen bezocht ( de namen zal ik jullie besparen) die wel de moeite waard waren en ook het was er ook aangenaam vertoeven omdat het nog niet zo heet was. Grote gouden Boeddha's links en rechts, boven en onder.

Je kon bij beide tempels goed zien dat het zich nog aan het herstellen was van de overstromingen en je zag op de meeste plekken dat het water wel 2 meter hoog had gestaan. Je kon niet overal lopen want op vele plaatsen was het nog drassig en een vrouw uit de groep ging dan ook languit.

Verder richting Kanchanaburi naar de River Kwai Bridge. Eerst even lekker gedineerd aan het water en je kon met boten of met de bus naar de Bridge. Wij kozen voor de bus.Nou ja het verhaal kent wel iedereen, een brug en een spoorlijn die maar 21 maanden in gebruik is geweest waarbij 100000 doden zijn gevallen.

Het is wel een toeristische vertoning maar toch wel imposant en leuk om te zien. Daarna nog langs het oorlogskerkhof waar 6982 overledenen van de brugbouw lagen waaronder ook veel Nederlanders.

Het zag er net zo toppie uit als het oorlogskerkhof in Margraten.

Het is bloedheet in de dag en s'avonds is het ook nog rond de 27 graden. In de namiddag zijn we in het MIDARESORT een pracht Natuurpark terecht gekomen waar het echt geweldig was. Een en al groen, prima verzorgt en geweldige luxe kamers mooie zwembaden. Lekker gegeten in buffervorm en gezellig gekletst.

De groepsreis bevalt ons toch wel het is een gezelschap van jong tot oud en de reisleider onze Belg heeft zich goed voorbereid en geeft duidelijke uitleg.

Vanmorgen 8 uur busje, richting Damnoen Saduak of wel de floated market. Vanaf de parkeerplaats van de bus eerst een half uur met longtail boten naar het centraal gelegen gedeelte van de drijvende markt. Daar hebben we een peddelbootje gehuurd en zijn we langs tientallen bootjes gevaren die hun waar aanbieden van groente tot kitsch. Was wel een leuke ervaring die we afsloten met een Hollandse lekkere koffie.

Onderweg een stop gemaakt bij een tempel die in een grot lag en heel imposant was. Overal liepen apen rond (makkaken) dus oppassen geblazen voor je spullen, zonnebrillen en camera's want ze zijn zo gepikt. Tegen 4 uur kwamen we in Cha Am aan waar we in het Grand Pacific verblijven. Hier is het een en al luxe en een moordzwembad waar we dan ook meteen een duik in namen. ( zie foto's)

Cha Am-Chumphon

In de ochtend hebben we een bezoek gebracht aan het Maruekhathaiyawan Paleis, ook wel de plaats van liefde en hoop genoemd Een stop gemaakt bij Hua Hin waar we het mooiste stationetje van Thailand bezochten, hier zaten we 2 jaar geleden ook met onze rugzakken. Nu even iets anders, niet gepakt en gezakt maar relax met een ijsje in de hand. Daarna zijn we verder gegaan naar Chumphon.

Chumphon-Koh Phangan

Na het ontbijt naar de Lomphraya Pier gereden waar we met een boot naar het schitterende eiland Koh Phangan zijn gevaren. Een leuk eiland met de bekende mooie witte stranden en blauwe zee. Ook hier zitten we weer in een geweldige accomedatie. Op Koh Phangan vinden bij volle maan (en overigens ook bij halfvolle maan) de zeer populaire meerdaagse Full Moon Party's plaats, waar duizenden bezoekers op af komen.Je ziet dan ook allerlei jongeren (veel aussis) gekleurd rondlopen en in de 7-eleven winkels verkoopt met emmertjes vol sterke drank die met ijs gevuld worden om zo op het strandfeest te worden verwerkt.

Op dit schitterende eiland heb je enkele prachtige stranden zoals Ban Tai Beach, het langste strand, gelegen aan de zuidwestkust van het eiland. Vanaf dit strand kunt je Koh Samui zien liggen. Weer ziiten we hier in een geweldige accomodatie, prachtige tuinen een zwembad dat dicht aan het strand ligt ( ook hier nog zakken zand tegen de overstromingen) Vanmorgen mooie grote gele vogels vanaf ons balkon kunnen zien.Het bevalt ons tot nu toe nog steeds prima en we staan elke dag weer versteld van onze mooie hotels, Hoe kan KRAS dit doen voor zo'n aanbiedingsprijsje, de hotels zijn overal Top. Vanmorgen nog ' Toon' een jonge uit brabant in het zonnetje gezet die vandaag 50 is geworden.

Het is over het algemeen genieten, echt avonturen begint voor ons natuurlijk als we alleen gaan reizen. Daar verheugen we ons ook erg op omdat je dan kunt doen en laten wat je wilt. Vind je het ergens leuk dan blijf je langer, niet leuk dan ben je snel weg

Maar al bij al het valt zwaar maar we houden de moed er in !!!!!!!!

Bye Bye Ria en Ton

Ton en Ria

Wiel en Truus

Hallo Ria en Ton.

Leuk dat jullie toch nog genieten van de rondreis.
Leuke fotos.
We blijven jullie volgen geniet maar lekker.
Trouwens die belg DJ hebben wij ook gehad op onze 2e rondreis leuke man is dat.
Lieve groetjes xxxxxx

andre

Hoi Ria en ton
Oh het klinkt allemaal weer heerlijk!
En Koh Phangan was ok 1 van mijn favoriete.
Kijk alleen uit want het eiland staat ook bekend om zijn drugs ivm met de fullmoon party's.
have fun
gr Andre

Lilian V.

Hey wereldreizigers,

Ton heb nog berichtje voor je.
Je bent geslaagd!!! met 79% voor je fotocursus.
Not bad at all.
Door jullie verhalen en foto's kan ik bijna niet meer wachten tot ik vertrek de 23e volgende maand naar India.
Have fun!!
Groetjes, Lilian