KrisKrasThailand.reismee.nl

phi phi, krabi, bangkok en naar huis

9 Februari,

Vanmorgen de Ferry genomen naar Phi Phi island, de vaart duurt ongeveer 2 uur. Vlak voor we Phi Phi bereiken moeten de mensen die een Ticket geboekt hadden naar Phuket overstappen in een andere boot die daar in open zee ligt. Alle koffers en tassen worden weer door de bootsjongens overgeheveld naar het ander schip.

Dan uiteindelijk Phi Phi. Hier zijn we een paar jaar geleden ook als een dag geweest en vonden toen dat we nog eens terug zouden moeten komen voor 2 of 3 dagen. Bij deze dan.

Aan de pier wemelt het van bureautjes voor kamers en hotels, deze lopen we voorbij omdat we al bij Agoda een kamer geboekt hebben. We lopen doornallerlei steegjes die heel gezellig zijn met ons koffertje en dan is het al snel warm. Bij aankomst nij ons hotel hadden we het verkeerde: er waren n.l 2 hotels met de naam Phi Phi Octoberhouse. Dan maar een kruier genomen ( er rijden op het eiland geen auto's) en die was thais analfabeet en kon ons kaartje ook niet lezen. Maar nadat hij zijn collega kruiers gevraagd had stonden we voor ons hotel. Pojng Pojng een teleurstelling. De kamer was helemaal niks en het enigste goede was de airco.( die trouwens ook soms weer uitviel door stroomuitval maar dat is geen punt want dat merk je vanzelf als je s'nachts kokend wakker word en hem opnieuw moet starten. Maar ja dat mag de pret niet drukken je bent er tenslotte alleen om te slapen.

We nemen meteen een taxiboot naar Longbeach een prachtig wit tropisch strand uit de boekjes. Hier is het genieten en in de palmbossen achter het strand liggen mooie restaurants waar het gezellig, goed en goedkoop eten is. En eten doen we de hele vakantie door.

Het is een heel gedoe om uit die Longtail taxis te komen en er blijft geregeld wel iemand in een raar standje hangen en krijgt zijn been niet overboord. Soms spring je er zo uit en sta je met je enkels in het water of soms tot aan je middel zoals mij weer gebeurde met in mijn broekzak, paspoort, geld en shag.

In de avond zijn we lekker gaan flaneren aan de Haven en hebben daar lekker gegeten.

Er zijn hier heel veel duikscholen en je ziet dan ook overal vooral jongeren met duikattributen rondlopen en deelnemen aan PADI cursussen en in de haven vertrekt de ene na de andere groep naar duikplekken. Hoe de onderwaterwereld hier uitziet weten we niet uit eigen ervaring maar gezien het aantal mensen die hieraan meedoen moet het wel bijzonder zijn. De Tsunamie zal ook wel veel verwoest hebben want op de stranden liggen veel koraal stukken. We boeken nog een boottocht voor morgen voor te snorkelen en zwemmen en verschillende eilandjes aan te doen. En dan is de dag weer om.

10 februari

Na het ontbijt bij ons om het hoekje richting haven ( 100 meter) en aan boord gegaan van de Amandan. Nog lekker rustig dachten we maar toen we vertrokken zaten we toch met 92 passagiers aan boord.

Iedereen kreeg zijn snorkels en zwemvliezen uitgedeeld en de muziek werd aangezet om het sfeertje een zetje te geven koffie , thee en coldwater was gratis maar je kon ook biertjes krijgen en dat is natuurlijk heel fijn voor de aussie die meteen begonnen te hijsen.

We hebben heerlijk gesnorkeld bij diverse leuke spots, we deden o.a Bamboo beach, Maya Beach, ( hier is een film opgenomen met Leonardo den Caprio) Moskito beach en Monkey Beach.

Bij Bamboobeach dook Ria meteen van het schip om met een flinke snelheid van het schip te verdwijnen en dat kwam door de enorme golfslag en ik zag dat ze een beetje in paniek raakte. Ze had wel een zwemvest aan maar ze dreef steeds verder weg. Op eigen kracht kon ze niet meer terugzwemmen. Ria riep om hulp en gelukkig was er een kano in de buurt met een Rus van wel 140 kilo die Ria aan boord trok en haar naar het schip bracht ( en dat duurde ook nog een hele poos).

Dit zelfde was nog een vrouw aan boord gebeurt en sommige snorkelaars en kanoërs hadden ook moeite de weg terug te vinden.

Gelukkig liep het goed af maar de schrik zat er goed in.

Bijkomend feit: Eerste leuke Rus tegengekomen.

Op Monkey eiland rennen de aapjes heen en weer, De sfeer aan boord was leuk, leuke bemanning die heel behulpzaam was, Zo hebben we voor 600 bathjes pp een leuke dag gehad en toen de avond viel waren we weer thuis.

11 februari

Niks bijzonders :hele dag aan de Longbeach gelegen en gezwommen. We zitten daar in heerlijke ligbedden die gratis ter beschikking werden gesteld door het hotel

Tickets gekocht voor morgenvroeg naar Krabi.

12 februari,

Vanmorgen de boot naar Krabi genomen en na 2 uurtjes varen kwamen we aan bij de pier waar we meteen een huisje voor een nacht hebben geboekt bij de Cashunut en dat zag er weer heerlijk en verzorgd uit.

Op het terras meteen hotel Bangkok geboekt waar we morgenochtend naar toevliegen met een binnenlandse vlucht van Airasia.

In Bangkok is het dan nog ff shoppen en slapen en dan zit deze vakantie er weer op.

Bedankt voor het meelezen en de reacties binnenkort is het hele reisverhaal te lezen op

www.tonstegers.nl

Richard

Geniet er lekker van

Marianne

Zo aan de foto's te zien en al de verhalen die ik gelezen heb, hebben jullie weer een geweldige trip gemaakt, iets waar je nog lang naar terug kan kijken en van na kan genieten.
Ik wens jullie nog een fijne terugtocht naar ons kouwe kikkerland, ik hoop dat jullie je winterkleding paraat hebben.
Groetjes, en heel veel liefs.

Lies en Ronald

Hoi ton en Ria,
Wat een avontuur met die rus,gelukkig is dit het goed afgelopen en kun je er nu om lachen!
Jullie vakantie is weer omgevlogen maar aan de foto's te zien was het fantastisch!
Geniet nog ff van het zonnetje het is hier nu -5
Veel liefs van ons allemaal

De Grootjes

Nou van deze fotoserie hadden we wel een heel erg vakantiegevoel, wat is het hier prachtig zeg!!!

Geniet er nog even van en tot dinsdag!

Kus van ons

Andre

Wat leuk dat ik jullie zo kon volgen. Het kriebelt weer flink om ook weer eens die kant op te gaan.
goede terug reis
gr Andre

William van der Coelen.

Hoi Ton & Ria
Jullie hebben een mooie reis achter de rug en hebben genoten van je verhalen en je beeldjes wensen jullie een goede vlucht en behouden thuiskomst.
Kompleminte Zus & William

wilma van stefan

Wat 'n avondtuurlijke [oep's schrijfje dat zo?]reis was dit weer van jullie,Ik heb mee genoten.
Goede reis terug naar ons witte landje en uh neem de zon maar mee.
Groetjes van ons.